Mededeling: In verband met het COVID-19 virus hebben wij een aantal aanpassingen in onze huisregels doorgevoerd. Naar aanleiding van de RIVM-maatregelingen moeten wij jullie helaas teleurstellen dat wij de boot tot nader orde niet kunnen verhuren. Wij werken met vrijwillige schippers en kunnen daardoor de 1,5 meter afstand aan boord niet garanderen. Wij hopen dat we snel weer kunnen varen. Zodra dat mogelijk is, maken wij dit bekend op onze site.

Varen op de Vrouwe Johanna

Ondanks je lichamelijke beperking toch genieten van een dag op het water? De Edwin Stichting beschikt over een eigen boot; De Vrouwe Johanna, een rolstoeltoegankelijke open vlet met dieselmotor.

De vlet is voorzien van een hydraulische vloer die op kadehoogte gebracht kan worden. In- en uitstappen is zo geen enkel probleem. Op de Vrouwe Johanna is ruimte voor maximaal vier rolstoelen. In totaal kunnen er tien gasten mee. Onder begeleiding van een enthousiaste vrijwillige schipper verken je zo de Friese wateren rondom Langweer!

Huurders van Het Edwinhuis kunnen twee dagdelen gratis gebruik maken van de boot met vrijwillige schipper. Meer dagen is in overleg mogelijk, tegen een kleine vergoeding. De Vrouwe Johanna is ook te boeken zonder verblijf in het Edwinhuis.

Tarieven en direct boeken

Dag: €150,-
Dagdeel: €100,-

Boek je vaartocht tijdig in verband met het regelen van een schipper.

Boot huren
rolstoel-edwinstichting-2x

Rolstoeltoegankelijke boot

De Vrouwe Johanna is een rolstoeltoegankelijke boot. Dankzij giften, sponsoring en vrijwilligers is het mogelijk deze vaarmogelijkheid tegen betaalbare marktprijzen aan te bieden. De boot is daarom uitsluitend te boeken door gezelschappen met 1 of meer mindervalide personen.