Het Edwin Huis klaar voor de toekomst!

Al 30 jaar biedt de Edwin Stichting mensen met een (zware) lichamelijke beperking, en hun familie/vrienden, een fantastische vakantie in onze rolstoelvriendelijke vakantiewoning het Edwin Huis. Met een gemiddelde bezetting van 6 tot 8 personen en maar één badkamer, betekent dat lange wachttijden voor een verfrissende douche! En zeg nu eerlijk, één badkamer op acht gasten, is zó niet van deze tijd! Met de realisatie van een extra badkamer willen we extra comfort bieden aan álle gasten.

Help jij mee het Edwin Huis klaar te maken voor de toekomst? Kijk hier voor meer informatie en doneer! ⬇️

Bekijk onze promo:

Project extra badkamer

Al meer dan 30 jaar genieten families of vriendengroepen van een welverdiende, ‘zorgeloze’ vakantie in ons Edwin Huis. Zorgeloos, omdat de benedenverdieping volledig rolstoelvriendelijk is en alle faciliteiten aanwezig zijn (tillift, hoog/laag bedden, douchestoel etc.) voor een zo aangenaam mogelijke vakantie, ondanks een (zware) lichamelijke beperking.

Onze stichting, die voor 95% op vrijwilligers draait, heeft de filosofie dat een verblijf in het Edwin Huis voor alle lagen van de maatschappij toegankelijk moet zijn. Daarom willen wij de huur van het Edwin Huis zo laag mogelijk houden. Dankzij bijdragen van donateurs en sponsors is dit tot nu gelukt, en zijn wij een financieel gezonde stichting.

Ook in de toekomst willen wij dat het Edwin Huis een geschikte en aantrekkelijke vakantiewoning blijft voor onze gasten. Daarom hebben we de afgelopen jaren al diverse moderniseringen doorgevoerd. Zo is twee jaar geleden de rolstoelvriendelijke badkamer volledig gerenoveerd. Vorig jaar is er een compleet nieuwe keuken geplaatst en heeft de woonkamer een frisse update gekregen.

2019: Nieuwe rolstoelvriendelijke badkamer
2020: Nieuwe moderne keuken

‘Nog 6 wachtenden voor u…’

Nu staan we voor de volgende uitdaging; het Edwin Huis klaar maken voor de toekomst. De vakantiewoning beschikt namelijk maar over één badkamer. Met een gemiddelde bezetting van 6 tot 8 personen, betekent dat lange wachttijden voor een verfrissende douche!

Stel je voor. Je bent op vakantie met je familie en iemand van je gezin zit in een rolstoel en is hulpbehoevend. Jullie genieten van een geweldige vakantie in het Edwin Huis in Langweer! Omdat er genoeg slaapplaatsen zijn, gaan opa en oma ook mee. Ondanks de goede faciliteiten, is er maar één badkamer. Na een dagje varen op de Vrouwe Johanna zouden opa en oma of je ouders het toch wel heel aangenaam vinden om niet in de rij te hoeven staan voor de badkamer… Dit is mogelijk maar dan wel met jouw hulp!

Realisatie project

De extra douche/toiletruimte kan gerealiseerd worden door een uitbouw op het platte dak aan de achterkant van de woning. De kosten hiervan bedragen circa € 85.000,-. Dit was eerder beraamd op € 75.000,-, maar door de stijgende materialen prijzen met € 10.000,- verhoogd. Hoewel onze financiële positie gezond is, zijn onze middelen verre van toereikend om een dergelijke verbouwing te bekostigen.

Met het actief benaderen van fondsen, sponsoren en crowdfunding streven we ernaar het doelbedrag van € 85.000,- zo snel mogelijk in te zamelen. Ook jouw gift is zeer welkom! Help je mee ons doel te verwezenlijken?

Maak je gift over op rekeningnr. NL77 RABO 0124 7341 70 t.n.v. De Edwin Stichting, of doneer via onderstaande knop:

Wil je met met een actie op jouw school, bedrijf, Rotaryclub ons project steunen? Neem dan contact op met Carla, via info@edwinstichting.nl of +31 6 29 55 11 05. We denken namelijk graag met je mee!

Voortgang inzameling

Wat fijn te zien dat er zoveel mensen ons project een warm hart toedragen. Bedankt! De teller van de inzameling bij fondsen, sponsoren en crowdfunding staat op 48.000,-.

56% is ingezameld

Schetsen verbouwing voor een extra badkamer:

Giften zijn welkom!

De Edwin Stichting heeft als doelstelling een betaalbare vakantiemogelijkheid te bieden voor mensen met een lichamelijke beperking. Alleen dankzij giften, sponsoring en de hulp van vrijwilligers is het mogelijk deze vakantiewoning en het varen aan te bieden tegen marktconforme prijzen. Onze dank gaat dan ook uit naar iedereen die de Edwin Stichting een warm hart toedraagt!

Wil je ons ook steunen? Giften zijn van harte welkom op rekeningnummer IBAN NL77 RABO 0124 7341 70

Wil jouw bedrijf de Edwin Stichting steunen door middel van sponsoring? Neem dan contact op met Carla voor de mogelijkheden, via info@edwinstichting.nl of +31 6 29 55 11 05.